Wsparcie dla rodziców w przekazywaniu dzieciom języka i kultury polskiej

Wsparcie dla rodziców w przekazywaniu dzieciom języka i kultury polskiej

Dzień dobry, 

Nazywam się Anna Jachim i od kilku lat (2018) pracuję z wielojęzycznymi rodzicami, różnego pochodzenia, na całym świecie. (Od ponad dwudziestu lat mieszkam we Francji.) Wspieram ich w przekazywaniu dzieciom języków mniejszościowych (np. polskiego) : poprzez indywidualne sesje online, proponując zajęcia i postawy, które wzmacniają biegłość językową dziecka.

Relacja rodzic-dziecko jest centralnym elementem mojego podejścia, podobnie jak odwoływanie się do ojczystej kultury rodzica. Wśród rodzin, z którymi współpracuję, dużą część stanowią rodziny polskiego pochodzenia. Często jestem świadkiem żalu rodziców spowodowanego trudnością porozumiewania się z dzieckiem po polsku, pomimo codziennych wysiłków.

Mamy zwracające się do mnie z prośbą o pomoc odczuwają emocjonalny dystans, trudno im pogłębić więź z dzieckiem. Dzięki indywidualnemu programowi wsparcia dostosowanemu do poziomu językowego dziecka, rodzice, z którymi pracuję, uzyskują doskonałe wyniki, które pozwalają pogłębiać i wzmacniać relacje z dziećmi. W miarę upływu czasu i kolejnych sesji z propozycjami zajęć, dzieci coraz swobodniej wysławiają po polsku.

Osobiste podejście rodzica jest uzupełnieniem lekcji dziecka w szkole polskiej. Żeby dwujęzyczne i dwukulturowe wychowanie odniosło sukces niezbędne są dwa elementy: zaangażowanie rodziców i zorganizowane nauczanie z rówieśnikami. Z góry dziękuję za odpowiedź, pozostaję do Państwa dyspozycji i życzę miłego dnia,

Z wyrazami szacunku,

 Anna Jachim 

 

PS W załączniku znajdą Państwo więcej informacji na temat wsparcia, które oferuję rodzicom.  

https://bilingual-kid.com

https://www.facebook.com/bilingualkidblog

https://www.linkedin.com/in/anna-jachim-coach-en-éducation-bilingue/

Website | + posts

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *